Anul asta ne-am petrecut Ziua Indragostitilor, sua cel putin o parte din ea, ca niste adevarati geeks, cufundati in cifre si date financiare privind IT-ul. Totusi a fost misto, nu ne plangem, nu stim daca ne vin in minte alte 3 chestii pe care am fi preferat sa le facem.
Am fost asadar invitati de Flanco la un soi de conferinta de presa, sau mai bine zis la o comunicare a raportului lor de activitate pe 2011 plus a altor cateva centralizari de date relevante pentru afacerea lor.
Relevante pentru noi au fost cifrele referitoare la situatia actuala din Romania, pe piata de device-uri mobile, laptop-uri, smartphone-uri, tablete, intrucat cel putin pentru moment, inca nu vorbim de frigidere, hote si aspiratoare virtuale, in cloud, sau functionale pe baza de sistem de operare.
Ca sa incepem cu inceputul, printre informatiile cele mai generice care ne-au atras atentia a fost de exemplu faptul ca in 2011 un roman a cheltuit in medie aproximativ 60 de euro pe bunuri din gama electro-IT (cifra care in 2012 se preconizeaza ca va creste cu 5 sau 6 %), spre deosebire de 165 de euro, in tari precum Ucraina sau Slovacia.
IT-ul ocupa o pondere de 52% din totalul vanzarilor inregistrate de Flanco in 2011, iar pentru 2012, pe segmentul tabletelor de pilda, se estimeaza o dublare a numarului de unitati vandute.
Totusi, din categoria “cat de informatizata e Romania” ar fi de precizat ca din toata cifra de afaceri a retailer-ului, doar 3% reprezinta vanzarile online. Iar din categoria “cat de capitalista e Romania” ar fi de precizat ca in Bucuresti sunt 8 magazine, in timp ce in judetele Mures, Botosani, Satu Mare, Salaj nu exista un magazin Flanco
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu